گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

جزئیاتی بیشتر از حمله تروریستی در نانگاپاربات

طبق گزارش Geo TV نصف شب امروز یکشنبه ۲ تیر ماه ۹۲، تعدادی از تروریست های مسلح با حمله به بیس کمپ جبهه دایامیر نانگا پاربات واقع در گیلگیت بالتیستان در شمال پاکستان و نزدیکی کشمیر حداقل ۱۰ کوه نورد را به قتل رسانده اند. طبق گزارش این شبکه تلویزیونی کشته شدگان متعلق به کشورهای چین، اکراین و پاکستان هستند و این در حالی ست که ملیت دیگر کشته شدگان هنوز معلوم نیست.  طبق همین گزارش تروریست ها دست و پای کارکنان پاکستانی را بسته و سپس کوه نوردان خارجی را به قتل رسانده اند.

 

کوه نورد ترک، تونچ فیندیک در هنگام وقوع حادثه در کمپ ۲ بود و در حال حاضر به بیس کمپ بازگشته است که در کنترل ارتش پاکستان می باشد. ظاهرا کوه نورد ایرانی، مهدی قلی پور و چند کوه نورد نپالی به همراه او در کمپ بالاتر بوده اند. طبق گزارش تونچ کشته شدگان متعلق به کشور چین هستند.

رهبر Pakistani Expedition به نام کریم حیات با ارسال پیامی عنوان کرده که در این حادثه ۱۲ کوه نورد جان باخته اند. حال او، ناصر و شرخان خوب توصیف شده است. رهبر اکسپدیشن بین المللی، الکساندر دزیک (Alexandra Dzik)، نیز با ارسال پیامی از سلامت کلیه اعضای این تیم بین المللی خبر داد. او می گوید: " تمامی اعضای تیم ما به غیر از ارنست که اهل لیتوانی ست، آن شب در کمپ ۲ بودند. هنوز تماسی با ارنست و حتی تیم ایتالیایی، سیمیونه لا ترا (Simone La Terra) و لهستانی، پول میخالسکی (Paul Michalski) نداریم."

تابستان امسال بیش از ۵۰ کوه نورد عازم نانگا پاربات شده بودند. در حالی که شرایط جوی در طول یک هفته گذشته توام با بارش سنگین برف و حتی وقوع بهمن بود، تیم های حاضر با  بهتر شدن هوا دیروز توانسته بودند به کمپ ۲ برسند.

LA Times نیز گزارش کرده بود که این حمله در یک هتل واقع در بیس کمپ نانگا اتفاق افتاده است. طبق این گزارش مهاجمان یونیفورم های مخصوص پلیس نظامی به تن داشته اند و پس از هجوم به منطقه راهنماهای پاکستانی رو مورد ضرب و شتم قرار داده و توریست ها (کوه نوردان!) را با طناب بسته و پس از سرقت اموالشان همه را کشته اند. این تروریست ها پس از حمله بلافاصله از محل متواری شده اند. طبق گزارش رویترز گروه تروریستی جندالله پاکستان مسئولیت قتل عام حمله دیشب را به گردن گرفته اند. طبق همین گزارش سخنگوی جندالله در تماس تلفنی اظهار داشه که: "این خارجی ها دشمن ما هستند و ما با افتخار مسئولیت کشتار آنان را  می پذیریم و اعلام می کنیم که در آینده نیز به چنین حملاتی ادامه خواهیم داد."

 

از وبلاگ آلتای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد