گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

صعود قله دماوند توسط اعضاء گروه کوهنوردی کانون بازنشستگان کارگران کرج

گروه کوهنوردی کانون بازنشستگان کارگران کرج به سرپرستی آقای احمد نیک بیان موفق گردیدند از مورخ ۱۷الی۱۹ بهمن قله دماوند را از جبهه جنوبی صعود نمایند.

سه نفر از اعضاء گروه کوهنوردی کانون بازنشستگان بنام آقایان مصطفی تخیری و احمد نیک بیان و مهدی عباسی قله دماوند را ۱۹ بهمن صعود نمودن و  دو عضو مهمان بنام آقایان فرهاد امیری و اسفندیار شریفی در حمایت تیم صعودکننده مستقر در بارگاه سوم رابط بین تیم و گروه امداد نجات منطقه بودند.

بدینوسیله مراتب تبریک گروه کوهنوردی پارس خودرو را به تیم صعود کننده و اعضای گروه کانون بازنشستگان کارگران کرج عرض می نماییم.

گزارش برنامه و تصاویر جدید دریافتی از برنامه صعود دماوند کارگران بازنشسته کرج را می توانید در ادامه مطالعه ببینید. (۲۷-۱۱-۹۲)


 
ادامه مطلب ...

صعود قله تله کمر گروه کوهنوردی پارس خودرو در صعود مشترک هیئت کارگران استان تهران

گروه کوهنوردی پارس خودرو - دخانیات - بزرگ خو ناصری - پرستو به تعداد ۲۲ نفر موفق گردیدند قله تله کمر واقع در شهرستان دماوند را صعود نمایند.

 

 
ادامه مطلب ...

چیزی به نام تیم ملی یخ‌نوردی نداریم؛ زارعی: نمی‌توانیم به خاطر یک نفر تقویم فدراسیون را تغییر دهیم

زارعی: نمی‌توانیم به خاطر یک نفر تقویم فدراسیون را تغییر دهیم
چیزی به نام تیم ملی یخ‌نوردی نداریم؛
زارعی: نمی‌توانیم به خاطر یک نفر تقویم فدراسیون را تغییر دهیم
فدراسیون چیزی به نام تیم ملی یخ‌نوردی ندارد. ثانیا و مهمتر اینکه ما نمی‌توانیم به خاطر یک نفر تقویم ورزشی فدراسیون را تغییر دهیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: مسابقات آتی در تقویم فدراسیون گنجانده شده و به همین دلیل ما نمی توانیم به خاطر عدم حضور ملی پوشان، این رقابت ها را لغو یا به زمان دیگری موکول کنیم.

به گزارش ایلنا، انتقادات بعضی از ملی پوشان تیم ملی یخ نوردی از بی توجهی و البته برخی تصمیمات مسئولان فدراسیون در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده که در متن این اعتراضات، زهره عبدالله خانی عضو تیم ملی یخ نوردی بانوان کشورمان و قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد.

عبدالله‌خانی در جدیدترین مصاحبه خود با ایلنا اعلام کرد که مسابقات کشوری و همچنین جام فجر در حالی برگزار خواهند شد که ملی‌پوشان ایران به دلیل حضور در المپیک سوچی و بعد از آن شرکت در مسابقات جهانی روسیه، عملا نمی توانند در این دو رویداد داخلی شرکت کنند. به همین منظور گفتگویی با رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی داشتیم که مربی سابق تیم های ملی جوانان و امید کشورمان به سوالات خبرنگار ایلنا چنین پاسخ داد.

در مورد انتقادات عبدالله خانی چه نظری دارید؟

- ابتدا باید بگویم مسابقات یخ نوردی که قرار است در میگون برگزار شود، کشوری نیست و به صورت آزاد برگزار خواهد شد. در خصوص رقابت‌های جام فجر نیز ما باید حتما در زمان مشخص شده این مسابقات را برگزار کنیم چراکه اسپانسری که قرار است از این تورنمنت حمایت کند، توسط هیات همدان جذب شده و به همین دلیل ما نمی‌توانیم زمان جام فجر را تغییر دهیم. از سوی دیگر باید توجه داشت تا زمانی که فصل زمستان را در پیش داریم، امکان برگزاری این تورنمنت را خواهیم داشت و نکته بعدی این که این یخ‌نوردان همواره در حال سفر هستند و طبیعی است نتوانند در این دو رویداد شرکت کنند.

اما قبول دارید غیبت ملی‌پوشان در این دو دوره رقابت، باعث کاهش کیفیت مسابقات می‌شود؟

- اولا اینکه فدراسیون چیزی به نام تیم ملی یخ‌نوردی ندارد. ثانیا و مهمتر اینکه ما نمی‌توانیم به خاطر یک نفر تقویم ورزشی فدراسیون را تغییر دهیم.

فدراسیون کوهنوردی کلا چند تیم ملی دارد؟

- در حال حاضر فقط تیم ملی سنگ نوردی داریم و ورزشکاران یخ نورد و یا هیمالیا نورد در قالب تیم ملی فعالیت نمی کنند.

به هر حال شما به عنوان رئیس فدراسیون می بایست از قهرمانان خود که در آسیا و سایر رقابت های بین المللی و جهانی مدال کسب کرده و می کنند، حمایت کنید.

- همان طور که گفتم فدراسیون، تیم ملی یخ نوردی ندارد که بخواهد به مسابقات آسیایی و یا جهانی اعزام کند. یک نکته دیگر را هم باید بگویم و آن این که عبدالله خانی تصور می کند چون می تواند در مسابقات میگون و یا دهه فجر اول شود، باید حتما در این بازی ها شرکت کند. به نظرم او به جای این همه جنجال، می تواند مشکلات خود را در فضایی دوستانه حل کند.

البته روی صحبت وی بیشتر نایب رئیس بانوان فدراسیون است.

- ببینید من که نمی توانم به اختلافات آنها ورود و مشکلات شان را حل کنم. خودشان باید به جمع بندی برسند.

پس با این حساب تیمی از ایران به عنوان تیم ملی به مسابقات جهانی آلمان در سال بعد اعزام نمی شود. درست است؟

- سال آینده رقابت های سنگ نوردی جهان در اشتوتگارت برگزار خواهد شد که تیم ملی سنگ نوردی را اعزام می کنیم. البته اگر این مسابقات زیر نظر اتحادیه جهانی باشد تیم یخ نوردی را هم اعزام خواهیم کرد.

در هر صورت مدال های عبدالله خانی و سایر یخ نوردان کشورمان، افتخار آفرینی برای ورزش ماست.

- قبول داریم. اما توجه داشته باشید بنده در این دو ماهی که رئیس فدراسیون شده ام، هرکاری از دستم برآمده برای قهرمانان و از جمله عبدالله خانی انجام داده ام. اما این انتظار را هم دارم که وی نیز با ما همکاری کند.

فدراسیون اسکی پیش از اعزام ملی‌پوشان اسکی به المپیک سوچی روسیه، به هر یک از آنها مبلغ 5 میلیون تومان پاداش داد. آیا شما نیز برای ورزشکاران اعزامی‌تان به سوچی، این مبلغ را پرداخت خواهید کرد؟

- ببینید مسابقات یخ‌نوردی در المپیک سوچی حالت جشنواره دارد و مسابقه‌ای در این رشته برگزار نمی‌شود، اما اسکی چون زیر نظر i.o.c است، کمیته ملی المپیک اعزام آنها را تایید کرد. هرچند وزارت ورزش پاداش به ملی‌پوشان اسکی را تقبل کرد.

در مورد بدهی‌های فدراسیون کوهنوردی که از سال‌ها پیش آغاز شد، آیا این مشکل همچنان به قوت خود باقی است یا بدهی‌های فدراسیون تسویه شده؟

- ما اندکی بدهی از دوره قبلی فدراسیون داشتیم که آن هم مربوط به مسابقات آسیایی سنگ نوردی بود که در تهران برگزار شد.

مبلغ این بدهی چقدر است؟

- 150 میلیون تومان که آن هم قرار است با مساعدت وزارت ورزش پرداخت شود.

این بدهی‌ها به خصوص در چند سال قبل مشکل‌ساز شد. چراکه فدراسیون وقت، مناسباتی با برخی شرکت‌های خارجی داشت که همین مساله باعث بدهی‌های فراوان برای فدراسیون شد.

- بنده از این مسائل اطلاعی ندارم، اما اگر مشکلات مالی بیش از حد به ما فشار بیاورد، ما نیز شرکتی را تاسیس خواهیم کرد تا از طریق آن منابع مالی مورد نیاز فدراسیون تامین شود.

منبع:ایلنا خبرگزاری کار ایران

"در خصوص مزد و دستمزد"

تا چند روز یا چند هفته دیگر شورای عالی کار مرکب از جریانی فرقه ای که خود را نماینده کارگران میداند اما معلوم نیست از قوطی کدام عطاری بیرون آمده بنام"خانه به اصطلاح کارگران" و نماینده کارفرما یعنی سرمایه داران و نماینده دولت یعنی دولت حامی سرمایه داران و حافظ منافع زور مداران سرمایه دار و آقا بابکها و صراف ها و رحیم مشایی ها چونکه هر دولتی نماینده طبقه خود است در اینجا هم دولت خارج از طبقه نیست.کدام طبقه؟مشخص است استخاره لازم نیست.

به هر حال گرد هم مینشینند و تکلیف دستمزد را با توجه به تورم سال 92 برای سال 93 مشخص میکنند-آفرین-دست مریزاد.!!کمی هم سیاه بازی طی چند جلسه در می آورند.

تقدیم به همه کسانیکه باز هم فکر میکنند بوی کباب می آید.

کوهنوردان هم از این قاعده مستثنی نیستند چونکه آنها هم حقوق بگیرند یا در بخش صنعت یا در بخش خدمات یا در بخش های آموزشی و......قاعده چنین است کاری به استثنا ها نداریم آنها در اقلیت هستند یعنی جز 99در صدیهای وال استریت و تهران و جاهای دیگر نیستند.بحرحال آنها که در سراسر جهان وضعشان خوب است احتمالا همان 1 درصد هستند و در اقلیت قرار دارند.(بیژن امیری)

"شوک واره"(تقدیم به بهت زدگان از اصلاح دستمزد)

 

 

کار!مزد

کارمزد

کارمزدی

دست مزد

فصل مو کندن از خرس

بوی عید

بوی بهار

شورای عالی کار

سالی یکبار

پر در آوردن و رفتن به هوا

و رها کردن نر 

ماده چهل و یک و بستن به دعا:

که خدایا___

شود آیا

بخرم تازه قبا؟

کارگر

کارآفرین

کارآفرینان خدای دستمزد

سن سیمون،ارباب آون

گاو هفت من شیر ده

بوی یوسف 

بوی داغ

کباب سلطانی___

با گوشت تازه الاغ

خر برفت و خر برفت و خر برفت

بوی سوختن دماغ

انتظار_انتظار_انتظار

انتظار خشم کار

شیر خفته در قفس

در بیشه زار

نیروی کار

نان،پر

سفره،پر

بشقاب،پر

خاک پاشیده شده__

به چشم کار

                                 (شعر از عبدالله وطن خواه کارگر فلز بان)  منبع:کسوت ورزشی

ادامه مطلب ...