گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

سوابق ورزشی رضابزرگخو

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز                                            مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

گرامیباد یاد و خاطره زنده یاد رضا بزرگخو

رضا بزرگخو متولد 1355 تهران،جوانی شایسته و ورزشکار بود.که از ابتدای نوجوانی با توجه به علاقه و عشق و توانایی فیزیکی و الگو برداری از دیگر جوانان با اخلاق به ورزش جودو روی آورد.

او توانست پس از کسب موفقیت در مرکز استان با حضور در مسابقات قهرمانی کشور چندین سال در تیمهای ملی نوجوانان و جوانان عضویت داشته باشد.

از آنجا که برخواسته از خانواده ای زحمتکش بود.(لازم به توضیح است پدر رضا در شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه شاغل بوده)او به همراه خود علاوه بر صورت پهلوانی،سیرت پهلوانی هم داشت.به شهادت تمامی همکاران و کسانیکه در طول چندین سال با او در کار ورزش بودند.بسیار متواضع و در عین قوی بودن بسیار با وقار و حرمت اطرافیان خود را داشت.

او از سال 1384 جذب شرکت پارس خودرو در سالن مونتاژ پراید شده بود.او در رشته ورزشی جودو تا مرحله داوری ممتاز پیش رفته بود و بارها در تیم کارگران پارس خودرو در مسابقات کارگری استان و کشور موفق به کسب افتخار قهرمانی شده بوده و در کنار ورزش جودو با توجه به علاقه وافرش به طبیعت از سال 1386 به عضویت گروه کوهنوردی پارس خودرو نیز در آمده بود و در رشته کوهنوردی با توجه به علاقه و توانای اش مراحل آموزشی کوه پیمایی سنگ نوردی،برف و یخ،سنگنوردی پیشرفته،صعودهای ورزشی و سازمانهی و سرپرستی صعودهای بلند را گذرانده بود.

در خرداد ماه سال 1391 مراحل گزینشهای وروردی مربیگری کوه پیمایی را با موفقیت طی نمود و طبق اعلام لیست نهایی فدراسیون می بایستی در 11 شهریور الی 17 شهریور 1391 در کلاسهای مربیگری مدرک کوه پیمایی در کلار دشت حضور داشته باشد.

او در 25 مرداد سال 139۱ با توجه به هماهنگی و برنامه ریزی از قبل انجام شده قرار بود در معیت تیمی از گروههای کوهنوردی کارگران گیلان،تهران،و کرمانشاه به یاد سلمان یگانه قله دماوند را صعود نماید.

اما در آخرین لحظه صبح 25 مرداد با عذر خواهی از سرپرست برنامه عدم حضور خود را اعلام کرد و در عصر همان روز در جاده چالوس بخاطر پرتاب شدن از روی اتومبیل به کنار جاده بر اثر اصابت از ناحیه سر با زمین و ضربه مغزی شدن جان به جان افرین سپرد.

آنچه که میتوان در مورد او بیش از فعالیت ورزشی اش گفت:اینکه او در ذات خود سیرتی پهلوانی داشت و همواره دست و دل و دیده پاک بود.پیش از مرگ نابهنگامش 4 ماهی بود که در هیئت مدیر گروه کوهنوردی کارگران پارس خودروبه همکاران خود خدمت میکرد.

طی سالهای 1388 الی 1391 (روزهای کارگر) یکی از فعالین برگزاری این روز بود و تمام خانوادهای کارگری حاضر روز کارگر فعالت و تلاش او را برای برگزاری این روز به یاد دارند. 

 

بخشی از سوابق ورزشی رضابزرگخو  

مقامهای استانی و کشوری و جهانی زنده یاد رضا بزرگخو:

1.قهرمانی چند دوره نوجوانان استان البرز(کرج)

2.قهرمان نوجوانان کشور و جوانان استان البرز در سالهای 1376و1377

3.قهرمان بزرگسالان کشور در سالهای 1379و1380

4.نایب قهرمان لیگ دسته اول کشور به همراه تیم فجر

5.مقام سوم مسابقات کارگران استان تهران  در سالهای 1387و1389

6.نایب قهرمان کارگران استان تهران سال1388

7.عضو داوران بین المللی جودوی کشور در سال 1388

8.فعالیت داوری جودو در سالهای 1389و1390 در لیگ برتر

9.قضاوت در مسابقات مختلف استانی و کارگران استان تهران از فعالیتهای داوری آن مرحوم در سالهای داوری بود.

10.صعود برون مرزی قله آرارات در کشور ترکیه

11.و صعودهای داخلی به قله های دماوند،سبلان،توچال،الوندو........