گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

دفتر تخصصی آتشفشان شناسی در دماوند راه اندازی شد

  

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در امور اکتشاف از راه اندازی دفتر تخصصی آتشفشان شناسی در شهرستان دماوند خبر داد

ˈبهروز برناˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه نخستین کارگروه توسعه معادن شهرستان دماوند، با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های معدنی و صنعتی شهرستان دماوند، افزود: یکی از قابلیت های موجود در دماوند، قله آتشفشانی آن است که با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی از اهمیت بالایی در حوزه زمین شناسی محسوب می شود.

وی ایران را کشوری مستقر در کمربند لرزه ای جهان برشمرد و از مجموع 43 حادثه طبیعی 33 مورد آن را متعلق به این خطه دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه توسعه دفاتر تخصصی در ابعاد و فعالیت های مختلف در نقاط مختلف کشور در دستور کار سازمان زمین شناسی به عنوان نهادی حاکمیتی قرار گرفته که یکی از این مکان ها، دماوند است.

این مقام مسوول به کوه های مختلف آتشفشانی در سطح کشور اشاره کرد و گفت:هم اینک قلل آتشفشانی متعددی در کشور وجود دارند که یکی از اصلی ترین آنها را باید دماوند دانست که با تشکیل و راه اندازی این دفتر کار به شکلی دقیق تر و تخصصی تر پیگیری می شود.

وی گفت: در این دفتر برای حصول نتایج دقیق و بدست آوردن ارزیابی کارشناسی از شرایط آتشفشان دماوند، باید شاخص هایی فنی نظیر افزایش نقاط اندازه گیری، بررسی چشمه های آبگرم حواشی قله، سنجش گازهای متصاعد از دهانه و... را مورد توجه قرار داد.

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قله دماوند را از جمله آتشفشانهای نیمه فعال کشور ذکر کرد و افزود: طبق بررسی های انجام شده، وقوع زمین لرزه های متعدد در نقاط مختلف کشور نشان می دهد که نمی توان پرونده آتشفشان دماوند را به عنوان آتشفشانی خاموش و بسته تلقی کرد و از سوی دیگر وجود چشمه های آبگرم خود مهر تأییدی بر خاموش نبودن این عارضه طبیعی است.   

                                         

                                                           

  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد