گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

مراسم سالگرد درگذشت هیمالیانورد فقید؛

صعود مشترک به قلل "چشمه شاهی" و "پهنه حصار"

و اجرای مراسم ویژه نخستین سالگرد درگذشت

هیمالیانورد فقید؛ "زنده یاد جعفر ناصری"

گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت هیمالیانورد فقید؛ "زنده یاد جعفر ناصری" و صعود مشترک به قلل "پهنه حصار" و "چشمه شاهی" به میزبانی "هیئت کوه نوردی و صعود های ورزشی شهر قدس" و خانواده آن مرحوم، برگزار خواهد شد. لذا از همه گروه ها دعوت می شود در این مراسم؛ حضور بهم رسانند. (دریافت فایل پوستر)

زمان مراسم یادبود: پنجشنبه 26 اردیبهشت، ساعت 16 تا 17:30
مکان: شهر قدس، شبستان بهشت فاطمه (س) و حضور در کنار سردیس آن مرحوم
زمان صعود: جمعه 27 اردیبهشت ساعت 7 صبح
مکان: پارکینگ ایستگاه مترو ورد آورد
ضمنا وسیله ایاب و ذهاب از پارکینگ مترو ورد آورد تا روستای واریش مهیا می باشد. جهت هماهنگی با شماره 09128303539 (صادق ناصری) و 09194385143 (داود احمدیان) تماس حاصل فرمایید ...

-------------------------------------------------------

پی نوشت:
 سوابق ورزشی "جعفر ناصری" را می خوانید:

"جعفر ناصری" متولد تیرماه 1356 در تهران بود و سابقه او در ورزش کوه نوردی به سال 1386 باز می گردد.

- همکار کمیته کوه نوردی هیات کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران
- عضو هیات کوه نوردی شهرستان شهر قدس
- عضو باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند
- عضو گروه کوه نوردی پارس خودرو
- مدرس درجه 3 فدراسیون کوه نوردی در رشته سنگ نوردی
- مربی درجه 3 فدراسیون کوه نوردی در رشته برف و یخ، ‌کوه پیمایی و صعودهای ورزشی
- صعود زمستانی قلل دماوند، علم کوه، ‌سبلان و ...
- صعود برخی از دیواره ها و یخچال های بلند ایران
- صعود به قله آرارات (5137 متر) در سال 1387در کشور ترکیه
- صعود به قله موستاق آتا (7546 متر) در سال 1388 در کشور چین
- شرکت در اردوهای تیم ملی کوه نوردی آقایان کشور اعزامی به قله دائولاگیری
- صعود به قله نان پیک (7135 متر) در سال 1389 به عنوان عضو تیم (در قالب تیم منتخب امید استان تهران) در هیمالیای هندوستان
- عضو اولین تیم یخ نوردی اعزامی به مسابقات جهانی یخ نوردی کره جنوبی 2012 (در قالب تیم ملی کشور)
- صعود به قله ماناسلو (8163 متر) در اردیبهست 1391 بامجوزشورای برون مرزی وهمکاری فدراسیون کوه نوردی

------------------------------------------------------------------------------------

جزییات حادثه منجر به سقوط "زنده یاد جعفر ناصری":

متاسفانه "جعفر ناصری" هیمالیانورد تهرانی و از اعضای تیم منتخب استان تهران در صعود به قله نان، در راه بازگشت از "قله ماناسلو" سقوط نموده و در جستجو های اولیه؛ اثری از وی یافت نشد. "امید آمحمدی" یکی از 3 کوه‌نورد ایرانی که بامجوزشورای برون مرزی وهمکاری فدراسیون کوه نوردی
 در صعود به ماناسلو حضور داشته است، پس از بازگشت به کمپ اصلی این قله، طی تماسی از بروز حادثه‌ برای همنورد خود "جعفر ناصری" خبر داد. وی اظهار داشت: روز پنجشنبه 21 اردیبهشت، بر اساس پیش‌بینی هوای مناسب اقدام به صعود قله نمودیم و در ساعت 18 موفق به صعود قله شدیم؛ اما در مسیر بازگشت که در شرایط تاریکی شب، دید کم و هوای دگرگون‌ شده و نامساعد انجام گرفت، متأسفانه "جعفر ناصری" به صورت ناگهانی در شیبی تند سقوط کرد و جستجوهای اولیه‌ ما در منطقه‌ سقوط؛ بی نتیجه ماند ...

"آمحمدی" با اشاره به این‌که به دلیل تمام شدن شارژ تلفن‌های ماهواره‌ای امکان تماس فراهم نبود، روز بعد نیز به جستجو ادامه دادیم که بازهم بی‌نتیجه بود و در نهایت؛ تصمیم به بازگشت گرفتیم. ضمن این‌که در ارتفاع 7500 با یک تیم مشترک ایتالیایی و کانادایی برخورد کردیم که به سمت قله در حرکت بود و به آن ها موضوع حادثه و مختصات محل سقوط را ارائه کردیم. وی در مورد خبر ارسالی تیم مشترک ایتالیا و کانادا که دو نفر از آنان نیز موفق به صعود قله ماناسلو شدند؛ افزود: سایر نفرات این تیم مشترک بر اساس مختصات ارائه شده، ضمن فرود تا بخشی از مسیر سقوط و جستجوی محل؛ متأسفانه اثری از فرد حادثه دیده مشاهده نکردند. ضمن این که بر اساس ارتباط برقرار شده با شرکت نپالی طرف قرارداد؛ به دلیل ارتفاع بروز حادثه و شرایط نامساعد جوی؛ امکان جستجوی هوایی و یا از طریق شرپاها وجود ندارد.