گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

تصدیق صعود «قیچی ساز» و مرگ هم‌نوردش در «ماکالو»!


تصویری از بیس کمپ ماکالو

در حالی که دو روز پیش سایت ExplorersWeb به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران و یک سایت دیگر از پاکستان به نام Altitude Pakistan به شرح صعودهای «عظیم قیچی ساز» پرداخته و صعود او را به عنوان اولین صعود فصل جاری به «ماکالو» نام برده بودند، دیروز نیز این سایت با ارسال خبر کشته شدن یک کوه نورد چینی که در هنگام صعود همنورد «عظیم» بوده، به نقل از Don Bowie به تصدیق صعود «عظیم» و چند کوه نورد دیگر که راهی قله شده بودند پرداخته است که یکی از این کوه نوردان همان کوه نورد چینی بوده که در هنگام بازگشت از قله جان باخته است!

در این خبر که به نقل از «گاوین ویکرز» Gavin Vickers که در حال حاضر در بیس کمپ «ماکالو» به سر می برد آمده، هم تیمی او «ژیانگ یانگ لیو» (Xiang Yang-Liu) هنوز از قله برنگشته که به تصدیق «دان بووی» (Don Bowie) این کوه نورد چینی در هنگام بازگشت از قله بر اثر سقوط جان خود را از دست داده است. گاوین خود نیز یکی از اعضای گروه بین المللی بود که «عظیم» هم در بین آنها بود اما به دلیل سرفه‌های شدید مجبور به بازگشت به بیس کمپ شده بود.

«دان بووی» یکی از کوه نوردان حرفه ای جهان به شمار می آید و بارها در نپال، پاکستان، تبت، آفریقا، آمریکای جنوبی، مکزیک و ایالات متحده و حتی مناطق مرتفع قطبی در کانادا به ماجراجویی پرداخته است. او ۴۴ ساله و اهل «آلبرتای» کاناداست. (Wikipedia)

«دان» که در حال حاضر به همراه ۹ کوه‌نورد دیگر از کشورهای مختلف در «ماکالو» به سر می برد در صفحه فیس بوک خود می نویسد:

" صبح روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) چهار نفر اعلام کردند که به قله «ماکالو» رسیده اند. «عظیم قیچی ساز» از ایران، «چانگ فنگ یانگ» و «ژیانگ یانگ لیو» از چین و «لاکپا دندی شرپا» از نپال. ینده شخصا تصاویر «عظیم» رو مرور کردم و می توانم تصدیق کنم که او و «چانگ فنگ یانگ» و «دندی شرپا» به قله اصلی صعود کرده اند، در حالی که «عظیم» تمام مسیر را بدون استفاده از اکسیژن مصنوعی صعود کرده است. من در سال ۲۰۱۲ در بیس کمپ «آناپورنا» به همراه «عظیم» و دو کوه نورد چینی بودم."

" باید متاسفانه اعلام کنم که آقای «ژیانگ یانگ لیو» بر اثر سقوط در هنگام بازگشت از قله جان باخته اند. با خانواده و دوستانش ابراز همدردی می کنم."

 

منبع : http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=21427
http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=21424

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد