گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

از رسانه ها: توقف کوهنوردان ایرانی در کمپ اصلی 'کان چن جونگا'

به گزارش وب سایت شخصی پروانه کاظمی، این هیمالیانورد زن ایرانی همچنان به دلیل بارش سنگین برف و شرایط نامساعد جوی حاکم بر ارتفاعات قله کانچن جونگا در کمپ اصلی این قله است. 

 

بر طبق خبر ارسالی، به دلیل ادامه بارش ها در هفته آینده نیز امکان حرکت کوهنوردان حاضر در منطقه به کمپ های بالاتر تقریبا ناممکن خواهد بود و تمامی کوهنوردان حاضر در منطقه نیز در کمپ اصلی منتظر بهبود شرایط جوی برای ادامه فعالیت خود بر روی این قله هستند.

 

2 کوهنورد ایرانی که برای صعود به قله 'کان چن جونگا' راهی کشور نپال شده بودند هم اکنون در کمپ اصلی این کوه به سر می برند.

به گزار خبرنگار ایرنا، 'پروانه کاظمی' و 'رضا شهلایی' کوهنوردان ایرانی که از 15 فرودین ماه برای صعود به قله 'کان چن جونگا' تهران را به مقصد نپال ترک کردند هم اکنون در کمپ اصلی این ارتفاعات توقف کرده و برای ادامه صعود خود منتظر بهبود شرایط جوی هستند. 

  

ین دو کوهنوردی ایرانی به همراه تعدادی از کوهنوردان سایر کشور ها 29 فروردین ماه به کمپ اصلی رسیدند و به دلیل بد بودن شرایط جوی در این کمپ ماندگار شدند.

پروانه کاظمی در تماس تلفنی وضعیت نامناسب باربران این منطقه را یکی دیگر از دلایل کندی روند صعود بیان کرد.

بر اساس برنامه ریزی های این 2 کوهنورد کشورمان در طول یک برنامه 2 ماه قله کان چن جونگا راصعود خواهند کرد.

پروانه کاظمی و رضا شهلایی هر کدام به صورت مستقل و انفرادی برای صعود به کان چن جونگا اقدام کرده اما در این صعود هم مسیر شده اند.

قله کان چن جونگا از رشته کوه های هیمالیا با ارتفا هشت هزارو 586 متر سومین قله مرتفع دنیا محسوب می شود و از لحاظ دشواری پس از قله 'کی تو' در رده دوم قرار دارد.

فاصله زیاد بین آخرین کمپ و قله، یکی از بزرگترین چالش های این کوه است که تهدیدی برای جان کوهنوردان محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد