گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی
گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

گروه کوهنوردی بزرگخو ناصری(کارگران)

اخبار فعالیتهای گروه و مطالب مرتبط با ورزش کوهنوردی

رضا شهلایی هرگونه نزدیکی به فدراسیون کوهنوردی را رد کرد

در پی انتشار خبر مربوط به صعود رضا شهلایی به قله ی سرسخت کانچن چونگا  در وبلاگ کوهنوشت و درج این جمله « «رضا شهلایی» به منظور هر گونه بهره‌برداری و استفاده از این صعود توسط هیئت کوه‌نوردی و اداره کل ورزش و جوانان استان با رویکرد جذب و ایجاد انگیزه بیشتر برای جوانان پیشنهاد و اعلام آمادگی نموده است » ب

ا ایشان تماس گرفتم و گفتگویی را با وی ترتیب دادم . 

در پی انتشار خبر مربوط به صعود رضا شهلایی به قله ی سرسخت کانچن چونگا  در وبلاگ کوهنوشت و درج این جمله « «رضا شهلایی» به منظور هر گونه بهره‌برداری و استفاده از این صعود توسط هیئت کوه‌نوردی و اداره کل ورزش و جوانان استان با رویکرد جذب و ایجاد انگیزه بیشتر برای جوانان پیشنهاد و اعلام آمادگی نموده است » با ایشان تماس گرفتم و گفتگویی را با وی ترتیب دادم . 

 رضا شهلایی هم اکنون در شهر کاتماندو پایتخت کشور نپال است و در روزهای آینده وارد منطقه ی کانچن چونگا خواهد شد وی به همراه پروانه کاظمی به صورت مستقل به تلاش بر روی این قله خواهند پرداخت . 

*از رضا شهلایی پرسیدم که با توجه به حساسیت هایی که فدراسیون به نسبت فعالیتهای کوهنوردان مستقل دارد و  نشان ندادن رغبت به این صعود ها توسط این نهاد و هم چنین سنگ اندازی های فدراسیون آیا درج عبارت فوق در وبلاگ کوهنوشت چه پیامی می تواند داشته باشد ؟

وی در پاسخ عنوان کرد به هیچ عنوان وابستگی به فدراسیون کوهنوردی و هیچ نهاد دیگری ندارم و این تلاش  نیز همانند صعود اورست کاملا مستقل و با هزینه ی شخصی است . وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه ریاست هیئت کرمانشاه به تازگی در این سمت قرار گرفته است و شخصی بسیار فرهیخته و از جنس کوهنوردان ( خودمان ) است چنین مسئله ای مطرح شده است اما این به معنی نزدیکی به فدراسیون کوهنوردی نیست . وی افزود هدف من از این صعود ایجاد انگیزه برای جوانان است . 

*از ایشان پرسیدم آیا این بار نیز پلاکاردی همچون تصویر لیلا اسفندیاری که بر فراز قله ی اورست به اهتزار در اوردید در این صعود همراهتان هست و یا چنین برنامه ای دارید ؟ 

وی پاسخ داد صعود اورست و تصویر لیلا اسفندیاری که بر فراز قله ی بردم کمترین کاری بود که می توانستم برای لیلا اسفندیاری بکنم . من صعود اورست رو تقدیم روح لیلا اسفندیاری کردم اما برنامه ی من بر روی کانچن چونگا هیچ هدفی را دنبال نمی کند . 

( لازم به ذکر است اشاره ی بنده به هدف خاص برنامه هایی نظیر تلاوت اذان و از این قبیل برنامه ها بود ) 

*در بخش دیگری از گفتگویم با رضا شهلایی از وی به عنوان نماینده ی شایسته ی کردستان در این صعود نام بردم 

وی خاطر نشان کرد من یکی از اعضای کوهنوردی کردستان هستم و جامعه ی کوهنوردی کردستان کوهنوردان بزرگی دارد که هرکدام اساتید بزرگی برایمان هستند و خودم را نماینده ی این جامعه نمی پندارم بلکه عضوی از آن هستم. رضا شهلایی اهل شهر کرمانشاه است . 

 همچنین در تماس با همسر پروانه کاظمی کوهنورد مستقل ایران که وی نیز به همراه رضا شهلایی برای دستیابی به قله ی کانچن چونگا در تلاش است از امکان صعود این دو کوهنورد در قالب یک تیم پرسیدم که عنوان کردند برنامه ریزی آنها کاملا مستقل است و لی ممکن است با هم برای قله تلاش بکنند . 


مهمترین برنامه ی بهار 1392 در هیمالیا تلاش برای دست یابی به این قله توسط دو کوهنورد مستقل کشور است و در جبهه ی دیگر ( جبهه ی دولتی ) عظیم قیچی ساز نیز در تلاش برای صعود ماکالو است . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد